Zorggroep Ter Weel - Arbeidsmarktcampagne

Opdracht
Door de krapte op de arbeidsmarkt voor ouderenzorg kampt Zorggroep Ter Weel met verschillende openstaande vacatures, zoals Verzorgende IG, Specialist Ouderengeneeskunde en Vrijwilligers. Hiervoor ontwikkelden wij het concept, de content en voerden we campagne in het eerste half jaar van 2020. 

Uitvoering
Aan de hand van de vacatures werden doelgroepen gevormd die in verschillende fases werden meegenomen. Centraal in dit pad stond wat zorg bij Zorggroep Ter Weel betekent voor de cliënt en voor de werknemer. Want niet alleen het werk in de zorg staat centraal maar ook de cliënt. Zo kregen (potentiële) geïnteresseerden inzicht in wat het zou betekenen om bij Zorggroep Ter Weel aan het werk te gaan en maken ze kennis met de cliënten en hun achtergrond. De content werd zowel via Facebook als Linkedin uitgezet en geïnteresseerden in zorg vacatures werden via Google Ads afgevangen.

Resultaat
In iedere fase werd de campagne online gedragen door de verschillende doelgroepen. In de betrokkenheid werd met veel emotie gesproken over het werk, de cliënten en werknemers van Zorggroep Ter Weel. Uiteindelijk werden 103.962 personen bereikt, leverde dit een stijging van 452% op de vacaturepagina's op en steeg de gemiddelde tijd op een vacaturepagina met 10%. Van dit verkeer zijn 326 personen op het sollicitatieformulier uitgekomen en namen 24 personen contact op met Zorggroep Ter Weel via de mail of telefoon.