ZLM Verzekeringen - Wa he’k nou wir an munne fiets hange?

Opdracht
In 2017 was het voor het eerst dat er meer dodelijke verkeersslachtoffers vielen onder fietser dan automobilisten. Één van de redenen hiervoor was de slechte of geringe verlichting aan de fiets. Samen met ZLM Verzekeringen ontwikkelden wij tijdens carnaval een preventiecampagne gericht op millennials in Noord-Brabant.

Uitvoering
Voorafgaand aan carnaval werd het karakter Lempke via een commercial via social en Omroep Brabant geladen met als slogan ‘’Laat je zien!’’. Tijdens carnaval ging ons Lempke de straten op om carnavalgangers er bewust van te maken dat hij of zij zonder licht fietst en deelde speciale ZLM fietslampjes ter preventie. 

Resultaat
De campagne werd luchtig en ludiek ontvangen waar de preventieboodschap goed werd ontvangen zowel offline als online. De campagne werd ingezet via Facebook en Instagram met een looptijd van ongeveer 3 weken. In deze periode zijn meer dan 280.000 personen bereikt, 850.000 weergaven gegenereerd en ontvingen meer dan 40.000 personen in de doelgroep de boodschap met bovengemiddelde interesse. 

Dus…. WA HEDDE GIJ AN UWE FIETS HANGE?