Scalda MBO Dans - Ik ben dans

Opdracht
Voor het nieuwe schooljaar van MBO Dans werden er op 19 december en 25 februari auditie rondes georganiseerd. Geïnteresseerde dansliefhebbers hebben de mogelijkheid hier te laten zien wat ze in hun mars hebben en of ze geschikt zijn voor de dansopleiding van Scalda. Aan ons de vraag vraag waar de doelgroep zich bevindt en hoe deze te bereiken. 

Uitvoering
Voor deze campagne ontwikkelden wij het concept Ik ben dans. Waarin leerlingen van de opleiding zijn of haar dans specialiteit naar voren liet komen in een video van maximaal 10 seconden. De doelgroep werd gedefinieerd door leeftijd, regio en interesse. Zo werden enkel potentiële leerlingen benaderd in de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland die interesse hebben in ballet, klassiek, hiphop, modern en contemporary dance.

Resultaat
In totaal bezochten meer dan 4500 sessies de auditie pagina, waarvan 93% nog nooit op de website was geweest. De gemiddelde tijd op de pagina en de pagina’s per sessie gaven aan dat de doelgroep geïnteresseerd was in wat MBO Dans te bieden heeft.