ROVZ - MONO

Opdracht
In 2018 is de landelijke campagne MONO uitgerold om verkeersdeelnemers te attenderen op het gevaar op de weg dat wordt gecreëerd door mobiel gebruik tijdens het rijden. In 2017 en 2018 hebben wij al samengewerkt met het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ) voor de campagne ‘Er gaat meer kapot dan je scherm’. Voor het vervolg op deze campagne hebben wij een video ontwikkeld om het gedrag van jongeren te beïnvloeden door het daadwerkelijk gebruiken van de MONO functie op mobiel tijdens het fietsen te stimuleren.

Uitvoering
In de video krijgt een jongen video’s, die hij op zijn mobiel aan het kijken is, in het echt te zien. Hierdoor wordt het gevaar van het gebruiken van je mobiel tijdens het fietsen benadrukt en het gebruiken van de MONO functie op mobiel gestimuleerd. De campagne werd ingezet op Facebook, Instagram en Youtube.

Resultaat
De beoogde doelgroep is bereikt gedurende deze campagne. Daarnaast liet de interactie onder de berichten ook zien dat de doelgroep op de content reageerde. Ook zijn er meer personen dan vooraf ingeschat richting de mono website gegaan.