Financiële Meesters - Hypotheek oversluiten

Opdracht
Nu de woningmarkt een hoogtepunt bereikt met meer vraag dan aanbod naar huizen zorgt dit voor een historisch dieptepunt qua rente op een hypotheek. Gezien deze ontwikkeling is sinds de zomer van 2019 het en de interesse naar het oversluiten van een hypotheek flink toegenomen. Zo kenmerkt Noord-Brabant zich, na de provincies Flevoland en Utrecht, als derde provincie van Nederland met relatief de meeste interesse in het oversluiten van een hypotheek. Deze ontwikkeling veroorzaakt een kans voor hypotheekadviseurs om op in te spelen.

Uitvoering
De campagne is met een push-strategie (organisch en betaalde social media marketing) en pull-strategie (Google Ads campagnes) ingezet. In de eerste fase maakt de brede doelgroep kennis met het oversluiten. In de rest van de funnel werd de doelgroep geattendeerd op de voordelen van oversluiten om vervolgens in de laatste fase de oversluittool te gebruiken om te kijken of oversluiten in hun situatie loont.

Resultaten
In totaal zijn er tijdens deze campagne 16.084 personen, in de omgeving Roosendaal, bereikt. Dit resulteerde in 673 nieuwe gebruikers richting de website, een totale stijging van 1231% in websiteverkeer en een stijging van 32% in de gemiddelde tijd op de pagina.

Daarnaast heeft de campagne in vier gevallen bijgedragen aan de conversie op de website, namelijk een lead.