Emelisse - White Label bier

Opdracht
Als Zeeuwse brouwerij brengt Emelisse ieder jaar haar bekende White Label bieren uit. Deze vijf exclusieve bieren rijpen een jaar lang in speciale vaten, bijvoorbeeld whisky, bourbon of rum vaten. Dit zorgt voor stevige en smaakvolle bieren die maar één keer worden gebrouwen en niet terugkeren wanneer de voorraad op is. Bij de lancering van de bieren krijgen consumenten de kans om de White Labels in pre-order fase te bestellen met een aantrekkelijke korting. 

Uitvoering
In zes speciale campagne productvideo’s worden de vijf bieren apart en samen uitgelicht, waarbij de focus lag om de kijker te verleiden de bieren aan te schaffen. De distributie van de campagne vond plaats via Facebook, Instagram en YouTube. De doelgroeptargeting is gebaseerd op bier liefhebbend Nederland en personen die al op zoek zijn om online bier te bestellen. Daarnaast werden vrouwen in een relatie apart benaderd om het White Label pakket als cadeau aan hun partner te geven. 

Resultaten
De video’s en campagne zorgden voor een stijging in van 250% in het website gebruik. Dat dit door bierliefhebbers kwam werd snel zichtbaar aan de stijging van het conversiepercentage met 96%. Daarnaast steeg de opbrengst  met 626% en waren er meer dan 700 transacties gedurende de campagne.

Hiermee werd de doelstelling ruimschoots behaald en gaf het Emelisse de bevestiging de webshop verder uit te rollen en de bijbehorende online marketing extra aandacht te gunnen.